Alle patiënten van 16 jaar en ouder die een herhaalrecept aan willen vragen kunnen dat doen via MijnGezondheid.net (MGn) of via de MedGemak app. Dat is het via het internet (online) te bereiken patiëntenportaal van de praktijk.
Voor kinderen jonger dan 16 jaar kunnen ouders een bericht kunnen sturen via hun eigen account op het portaal.
- Bestel medicijnen op het moment dat het u uitkomt.
- Per geneesmiddel dat u gebruikt is er digitaal een informatiefolder beschikbaar.
- Print zelf eenvoudig een medicatieoverzicht uit voor als u op reis gaat of bijvoorbeeld naar een specialist moet.
Stappen herhaalrecepten bestellen via MijnGezondheid.net
Stap 1: Inloggen op MijnGezondheid.net.
Stap 2: Klik op de tegel “Mijn medicijnen”.
Stap 3: Klik op de tegel “Medicijnen bestellen”.
Stap 4: Selecteer uw zorgverlener.
Stap 5: Selecteer de medicijn(en) die u wilt bestellen en klik op de roze knop “Volgende stap”.
*Stap 6: Kies voor ophalen of bezorgen en selecteer een gewenste dag.
Stap 7: Vul eventueel een vraag of opmerking in en klik op de roze knop “Volgende stap”.
Stap 8: Controleer uw gegevens en klik op de roze knop “Ja, bestellen”, zodat de bestelling naar uw zorgverlener wordt verstuurd.
*Deze stap is alleen relevant wanneer u de keuze heeft voor ophalen en/of bezorgen.
Stappen herhaalrecepten bestellen via de Medgemak App
Stap 1: Inloggen op MedGemak.
Stap 2: Klik op de tegel “Mijn medicijnen”.
Stap 3: Klik op de tegel “Medicijnen bestellen”.
Stap 4: Selecteer uw zorgverlener.
Stap 5: Selecteer de medicijn(en) die u wilt bestellen en klik op de roze knop “Bestelling bekijken”.
*Stap 6: Vul eventueel een vraag of opmerking in. Kies voor ophalen of bezorgen en selecteer een gewenste dag en klik op de roze knop “Moment kiezen”.
*Stap 7: Selecteer een dag en klik op de roze knop “Bestelling bevestigen”.
Stap 8: Controleer uw gegevens en klik op de roze knop “Bestelling bevestigen”, zodat de bestelling naar uw zorgverlener wordt verstuurd.
*Deze stap is alleen relevant wanneer u de keuze heeft voor ophalen en/of bezorgen.
Gebruikt u langere tijd dezelfde medicijnen?
Dan kunt u kiezen voor de gratis herhaalservice bij uw apotheek. De apotheek houdt dan bij wanneer uw medicatie bijna op is, vraagt een recept aan uw huisarts en legt de medicatie voor u klaar. U ontvangt een bericht (per post of e-mail; wat uw voorkeur heeft) als u de medicatie op kunt halen en hoeft geen recept meer aan te vragen. Met deze service heeft u altijd voldoende medicatievoorraad in huis.
Wilt u zich aanmelden voor deze gratis service? Bespreek het de volgende keer als u uw medicijnen gaat halen met de apothekersassistente.
Krijgt u medicatie via uw specialist in het ziekenhuis?
Dan mogen wij de medicatie niet voorschrijven zolang u nog bij uw specialist onder behandeling bent. U kunt uw specialist vragen een (jaar)recept voor u te maken. Uw specialist kan het recept naar uw eigen apotheek sturen waardoor u niet naar het ziekenhuis hoeft te gaan.
Bent u niet meer onder behandeling bij uw specialist? Dan kan deze de medicatie en eventuele behandeling overdragen aan de huisarts. Zodra wij hierover bericht van uw specialist hebben ontvangen kunnen wij uw recepten maken.